Kisah Empat Bulan

Assalamualaikum wbt

Lamanya tak menulis di sini. Terasa kosong otak bila hendak mula menulis. Mungkin sebab penat masih belum hilang. Mungkin sebab mengantuk. Mungkin juga sebab sudah terlalu banyak cerita yang tertangguh, jadi sekarang sudah tidak rasa teruja hendak berkongsi di sini. Entahlah. Tapi saya rasa alasan paling tepat kerana saya sangat sibuk.

Nak dipendekkan cerita, cerita untuk tempoh empat bulan yang pernah saya sebutkan tu saya rangkumkan dalam tiga perenggan sajalah ya. Alhamdulillah. Saya sudah sebulan selesai menamatkan posting Orthopedic saya. Nampaknya, jiwa saya bukan ke arah tulang belulang ni. Saya memang sama sekali tak berminat. Jiwa saya tak terasa berada di situ. Huhu. Orthopedic memang santai. Pergi tidaklah seawal mana. Hari yang tidak oncall, pukul lima sudah boleh pulang. Kalau oncall pun, keadaannya tidaklah sedahsyat ketika saya di Medical dulu. Terlalu banyak bezanya. Dah saya menyudahi posting saya kali ini tanpa perlu membuat pembentangan di CME. Iya-iya saja saya bersungguh-sungguh menyiapkan slide saya dengan sebaiknya. Siap tak cukup tidur. Tapi sudahnya bos saya hanya menyuruh saya meninggalkan slide itu di PC di wad saja. Untungnya nasib. Huhu.

Dalam tempoh empat bulan itu juga, saya terlepas untuk membuat entri hari lahir buat adik-adik saya yang tidak pernah saya lupa untuk sediakan entri khas untuk mereka sebelum ini. Kekangan masa. Minta maaf Azizi dan Aiman. Saya juga terlepas hari lahir ayah dan emak. Apapun, mereka tahu saya sayang mereka dengan sangat.

Dan dalam tempoh empat bulan ini juga, keluarga saya telah menerima seorang ahli keluarga yang baru. Alhamdulillah. Kaklong telah selamat berkahwin dengan Abang Hashim. Untuk cerita kenduri Kaklong, tunggu entri seterusnyalah ya. Saya tiba-tiba sudah menguap. Petanda entri terpaksa diberhentikan secara tiba-tiba sekali lagi.

Kenapa saya cepat sangat mengantuk sekarang ni? Sebab, saya kini berada di Jabatan Pediatrik. Hari-hari hidup saya bersama bayi-bayi yang comel dan gebu. Dan saya sedang menjalani oncall secara selang sehari.

Ya Rabbi… Sangat memenatkan. Dan penuh dengan tekanan.

Sehingga saya tanpa sengaja telah mengabaikan insan-insan penting dalam hidup saya. Hmm. Ni dah menguap-menguap ni, ada potensi tertidur di tepi laptop lagi ni. Kasihan dia untuk kesekian kalinya.

Nota: Dan saya sangat suka dengan perkembangan dalam tempoh empat bulan ini. ;-)

5 Responses to “Kisah Empat Bulan”

  1. Kasawari says on :

    semoga KS terus berjaya dalam kerjaya.. dan terus menulis ya..

    Reply

  2. Marsli N.O says on :

    Saya membaca. Teruslah menulis sajak. Tahniah.

    Reply

  3. hanif hafiz says on :

    salam kak sarah/ doktor sarah ;p

    hehe, org temerloh ghupenye aok..haha..
    saya org pekan..skrg stdy kt alexandria, egypt, medic jugak..

    bercadang nk buat attachment kt hsptal temerlah summer ni, dalam bulan 8 cmtu la kot..

    kot2 kalau kak sarah ade cadangan ke, nasihat ke sebelum nk buat attachment ni, boleh la btw..sbb sy baru 2nd year, takut terpinga2 je nnt..

    i’m starting to follow your post!

    Reply

  4. akak says on :

    Salam Sarah,

    Tulis la bila² senang yek..Akak masih nak baca kisah Sarah. Kerja..kerja jugak. Diri sendiri jangan lupa jaga ye..Insan² penting tu pun jangan selalu diabaikan.. 😉

    Reply

  5. packers and movers in new delhi says on :

    I like the valuable info you supply to your articles.

    I will bookmark your weblog and test once more here frequently.
    I am somewhat sure I’ll be informed many new stuff right right here!

    Good luck for the next!

    Reply

Leave a Reply