Episod Dini Hari (ii)

Assalamualaikum wbt

Saya mendapat pelepasan untuk Sabtu dan Ahad ini. Kebetulan, seorang sepupu saya, Liyana, akan bertolak ke Australia pada pagi Sabtu dan ayah saudara saya, Ayah Andak, hendak bertolak balik ke Egypt. Di awal pagi Sabtu, saya bertolak ke KLIA bersama Hidayah dan Mak Tam. Jadi, dapatlah saya bertemu dengan sepupu dan ayah saudara saya ini sebelum mereka berlepas.

Dan di pagi hari Ahad pula, saya pergi ke Pekan Sehari di bandar Temerloh untuk mencari barang dapur bersama adik saya, Adnan dan Azizi. Insya Allah, hari esok ada tetamu hendak bertandang ke rumah. Emak mahu menyediakan juadah orang Temerloh.

Dan selebihnya, saya hanya tidur. Tidak tahulah kenapa, bila ada saja masa terluang, saya akan tidur. Petang tadi, saya hanya terjaga setelah dikejutkan oleh Nan. Katanya, emak dan ayah mahu mengajak saya pergi mencari persediaan barang hantaran. Eh eh, siapa punya??? Tapi disebabkan kedai itu tutup, kami terus lajak untuk pergi melihat kedai baru ayah. Cawangan baru di bandar Mentakab. Cantik dan strategik. Walaupun saya tidak berkesempatan untuk masuk ke kedai itu lagi, tapi saya berpuas hati dengan warnanya setakat ini. Memang jelas ayah orang Keadilan. Hahaha. Dan kami sempat singgah makan cendol sebelum balik. Di kedai cendol, kami berbincang soal lauk kenduri dan sekitar majlis itu nanti. Masih banyak yang belum sepakat nampaknya. Perlu berbincang lagi nanti.

Dan satu-satunya aktiviti berfaedah yang berjaya saya sempurnakan untuk istirehat kali ini ialah mengemas bilik dengan tiptop. Dari lantai ke atap. Serba-serbi saya bersihkan. Dan pewangi bilik yang sebelum ini terletak di atas kabinet buku saya pindahkan ke hadapan kipas. Haruman merata ke seluruh bilik. Dan saya semburkan permaidani yang ada dengan Febreeze. Terasa sangat segar.

Dan haruman kesegaran inilah yang akan menemani tidur saya malam ini. Harap-harapnya saya akan terjaga dengan mudah di awal pagi esok. UNTUK PERGI KERJA! Blerghhhh.

Nota: Saya rasa saya sudah jumpa apa yang saya mahu secara teorinya. Saya yakin memang itu yang saya mahu.

5 Responses to “Episod Dini Hari (ii)”

  1. Zaim says on :

    salam sarah.
    if i could guess it right, there’s nothing except intelligence that can pair u fair.
    mungkin i salah especially when it comes to this matter.but i can read u.
    sorry if my words irritate u.
    u know that i care.

    happy hols!

    ps: why didn’t u tell me u were in KL on sat?nak kene betul ni

    Reply

  2. samanosuke_04 says on :

    best tido kan? hahahaha..

    Reply

  3. dila says on :

    salam kak sarah…

    dila rasa mmg akak org yg dila nampak kat airport tu..
    xberani nak tegur and blur sket takut salah org..
    baju kurung biru kan?

    hihi…

    Reply

  4. web ressource says on :

    I’ve been surfing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. Personally, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the internet will be much more useful than ever before.

    Reply

  5. ask says on :

    Why visitors still make use of to read news papers
    when in this technological globe all is presented on web?

    Reply

Leave a Reply