Gaya, Mutu, Keunggulan

Assalamualaikum wbt

Kelmarin saya menghadiri majlis perpisahan yang dibuat untuk Mr. Chong dan keluarganya (Pegawai di Kedutaan Besar Malaysia) yang telah tamat perkhidmatannya di sini dan akan berpindah ke Hong Kong pula. Semuanya bergaya-bergaya (kononnya). Majlis diadakan di rumah Pengarah Tourism Malaysia di Moscow, Kak Zah. Kebetulan, kami serumah baik dengannya. Jadi sekitar 5.30 petang kami tiba di sana dan pulang pada jam 1.30 pagi selepas siap membantunya berkemas dan mencuci pinggan-mangkuk.

Semalam hari yang bermutu untuk saya. Seawal 6.45 pagi saya sudah menekun di meja sehingga ke jam 9.15 malam. Tekun menelaah dan membuat kerja. 14 jam lebih! Ni rekod sem baru ni! Makan pun di meja. Semalam memang berharga. Maaflah kalau ada sesiapa yang menegur di YM, saya tak balas dan lepas tu saya sign out. Terpaksa mengabaikan. Saya tak perlu bagi sebab mengapa, kan?

Pendek cerita, hujung minggu kali ini walaupun penat, tapi penuh keunggulan. Masa terisi dengan baik walaupun rehatnya kurang.

Nota 1: Di DUN Semantan, yang bertanding bagi BA ialah Pakcik Syed Hamid. Kawan ayah merangkap ayah kepada kawan-kawan saya dari zaman sekolah rendah sampai menengah. Ni bukan nak promo tapi Pakcik Syed memang bagus orangnya. Kalau saya mengundi, tu calon pilihan saya tu. *hehe* Dan untuk Parlimen di kawasan saya, salah seorang yang bertanding ialah Lawyer Nizam. Juga BA. Pun kawan ayah. Sangat berkarisma orangnya. Huhu. Nasib baik bukan ayah saya yang bertanding baik DUN atau Parlimen :p

Nota 2: Saya batuk-batuk hari ini. Sekarang suhu sudah mulai positif. Di saat saya menulis ini, suhu ialah +1’C. Punca batuk: HUJAN!

Nota 3: Jawapan untuk soalan Pensil dan Sharpener dalam entry di bawah, saya lagi rela memilih Hep C dari Heb B. Lelaki yang Hep B seperti yang saya terangkan berpunca dari 1 masalah yang sama. Kalau saya kena kahwin dengan orang Hep B, saya akan rasa looser. Sebab, walaupun ada saya, dia tetap mencari yang sama jantina dengannya. Jadi secara psikologinya, saya akan rasa masalahnya ada pada diri saya. Tapi kalau Hep C, setidak-tidaknya itu masalah dia dengan diri dia sendiri. Siapa suruh jadi penagih. Jadi, tanggunglah sendiri, kan. Nauzubillahi min zalik. Saya tak mahulah ni terjadi. Cuma ni sekadar mentaliti yang ada dalam kepala saya sebagai seorang perempuan.

17 Responses to “Gaya, Mutu, Keunggulan”

  1. Muhammad Khairul says on :

    14 jam… T_T
    melampaui batas manusia biasa
    adakah kak sarah seorang robot?
    atau seorang resaksa?

    okeh, hari ni saya nekad nak cuba menelaah pelajaran sampai kul 5! bermula dari saat saya menekan butang publish comment ni, huhh

    Reply

  2. Mimie Azrin says on :

    wah lame betul tu Sarah…14jam! a record!
    studi2 gak tp jgn sampai menyakitkan diri ye.windu Sarah.

    p/s: i’m 10days and counting – berdebar2 jantung ku…

    Reply

  3. WanHidayat says on :

    Salam….14 jam….~lalalalalala` lawan sy dulu…36 jam tak tdo….final projek….ermmm…sy rasa nak bertanding jugaka lah….taknak DUN tapi terus Parlimen…parlimen mana tatau???

    * best lagu latar…

    ” walau dalam sakit kita perlu terus senyum dan ketawa agar ia dapat menjadi sedikit penawar kepada hati”

    Reply

  4. Anonymous says on :

    Salam,
    oh!Sarah,boleh pinjam tahap fokus Sarah x?Saya x habih lagi baca buku falsafah ni,asal ngadap penin

    Reply

  5. faisal says on :

    kalau mengikut jenis pengundi, sarah ni seorang yg mengundi berdasarkan calon,hehe..samelah ngan sy sbanarnya..:) DUN tu kita nak pilih YB tpt tinggal kita..yg slalu kita ajukan masalah dan bantu kita dan penduduk kg dalam semua perkara..sbb tu kena pilih org yg kita yakin kepimpinannya..

    parlimen sbnarnya lebih kepada wakil tpt kit akat parlimen..dulu pergi parlimen slalu tengok YB tu tido, mkn dan berborak time bersidang..mmg hampehla kalu pilih YB yg camtu,hehe..

    awkkan kalau study mmg tak ingat dunia betulla sarah..patutla terer,huhu..:P sy paling lama duduk kat kerusi adalah emmmmmm 30 kot,hehe..pastu mesti kena jalan..sbb darah tak mengalir kat kaki,hahahahaa*alasan..

    Reply

  6. Rynn Cowbra says on :

    erk!

    ryn nak study beberape jam pon payah.

    adehhla!

    sarah sgt hebat.

    Reply

  7. nzuhdi says on :

    oi, undi adalah rahsia. undilah saya di kawasan DUN Kg. Bintang. Saya upah RM50 ringgit!

    Reply

  8. Faresya Fareed says on :

    waa..dasat tuh.14 jam lebih tuh..hebat2….haha.fare pun nk study lma2 pun x bole..sbb kalo dh boring,mla r cri mkanan ker,game ker..hehe

    Reply

  9. wai says on :

    pakcik syed hamid tu mmg glemer. anak-anaknya pon sangat baik, dari kak shatrah, sampai la si furqan. ya ya… pakcik syed hamid yang sorang itu, kelakar dan sangat bersemangat orangnya… betol tak sarah?

    Reply

  10. myfisol says on :

    Salam Sarah

    ‘ope yer in sound as a pound ‘ealth (scouse words for “hope you are in a good health”)

    14 jam direct?!..lama tu..study2 jugak, rest jangan lupa..betul2 berdedikasi & hardworking, sekarang bro tau rahsia kejayaan Sarah…

    Juga good luck utk kawan ayah sarah tu, semoga berjaya hendaknya….

    Reply

  11. Anonymous says on :

    Bermutu, Keunggulan! WOW ini perkataan yang jarang nampak dekat sini, Sarah sudah jadi Ketua Pengarah DBP.. bagus Sarah.. kayakan lagi pekataan2..

    Reply

  12. arsaili says on :

    salam..uikss rajin nya study…kekadang bila dpt mencapai target, lepas tu rasa lega dan happy walau penat

    Reply

  13. djambu puadovich says on :

    kak zah…hr tu ada jumpa dia, dia turun kiev masa raya hr tu…kim slm kat dia…hehe

    Reply

  14. Sarah Mohd Shukor says on :

    Salam buat semua.

    Khairul:
    hehe. ks seorg manusia yg comel ok. bukan robot yg comel 😀 apatah lg rasaksa yg comel mcm dlm otromen taro. eh, berjaya tak menelaan lepas tekan butang publish itu hari? hihi. petuanya, jd la seorg yg ignorant pd sekeliling utk mendapat tumpuan yg tinggi 😀

    Mimie:
    dh tak lama dh!!! possible tak lahir hari yg sama dgn bday awk? ngeehee.. jimat azrin nnti. beli 1 kek je utk awk n anak skali nnti. smbut serentak 🙂 jaga diri mie!

    Hidayat:
    aik.. ada hati nak bertanding jgk ke? parlimen lahat datu! kt miri klu awk bertanding, kalah nnti. ramai sina kt sana. hehe. haa. meh lawan smula. sy insom dulu tak tidur 6 hari berturut-turut :p

    Anon:
    nk pinjam? huhu. haa silalah 😀

    Faisal:
    amboi la alasan dia.. darah tak ngalir kt kaki ye. baik je bunyi alasan tu. pd pndpt sy, mmg sebetulnya kita pilih berdasarkn invidiu tu. sbb dia yg akn jd suara kita utk dibawak ke atas.

    Reply

  15. Sarah Mohd Shukor says on :

    Ryn:
    off kan internet, berjam-jam-jam-jam smpai kejang pn boleh 😀

    Najib:
    ni sah ayah akak dah racun kamu pasal cerita kg. bintang tu. iya. nti kamu bertandinglag utk kawasan tu ye. supaya bintang semakin bergemerlapan 🙂

    Faresya:
    alaa.. kamu kecik lg. toksah la pressure sgt study. ks dulu duk rumah dr f1-f3. ks study sempoi2 je. dh masuk hostel bru jf menggila sbb sume kt situ org gila yg kuat study. pressure je rasa duk hostel ni. hehe.

    Kak Wai:
    haah. betul. pakcik syed tu baik. lembut je caranya. dh la anak2 dia sume cantik2 kn. kat mana la kak syatrah skrg. dulu dia dgn kakak sy kamcing. sbb budak syarahan bahasa arab sama2 wakil masisupa. balik cuti lepas, sy ada jumpa shafinah. makin lawa! hehe

    Reply

  16. Sarah Mohd Shukor says on :

    Bro Fisol:
    its a not my secret recipe. its just a compulsory. nak tak nak sbg student kena la fokus lebih. wah. makin byk scouse words sy blaja dr bro 😀

    Anon:
    aiseh.. pengarah DBP la plak ye. hehe.

    Bro Arsaili:
    yes.. exactly. klu capai target, penat tak cukup tido pn takpe. dh hilang dh rasa penat sume tu.

    Yeop:
    haah. dia g kiev wkt tu. nnti sy smpaikn salam awk pd dia.

    Reply

  17. τραπεζαριες says on :

    Thank you for another fantastic article. The
    place else may anyone get that kind of info in such an ideal method of writing?

    I have a presentation next week, and I’m on the search for such information.

    Reply

Leave a Reply