Walimah Nisa Dan Nabil

Assalamualaikum wbt

Sebelum saya kehabisan cuti, baiklah saya kemas kinikan juga cerita di majlis perkahwinan sepupu saya. Elok seminggu selepas majlis Kaklong dan Abang Hashim, sepupu saya pula melangsungkan perkahwinan di Seri Kembangan. Nisa dan Nabil. Nisa ini merupakan sepupu yang paling saya rapat di sebelah Pahang. Kami sebaya. Sejak kecil, kami berlumba dalam segala perkara terutamanya pelajaran. Semua benda mesti akan dibanding-bandingkan. Itu yang menjadi peransang untuk kami buktikan kami boleh buat yang terbaik untuk mengatasi antara satu sama lain. Tapi sudahnya, keputusan segala peperiksaan kami sentiasa sama saja dari UPSR sampailah ke SPM. Huhu.

Saya tidak bercuti penuh pada hujung minggu itu. Saya hanya dapat pelepasan untuk hari Ahad saja. Sebaik selepas habis oncall pada pagi Sabtu itu, saya terus bertolak ke Seri Kembangan. Nasib baik ada adik saya Adi. Dia yang memandu kereta dan saya hanya tidur saja. Mana tidaknya. Malam sebelumnya itu ketika oncall, saya tidak tidur walau sepicing pun.

Kisahnya, Nisa dan Nabil kedua-duanya merupakan graduan Perubatan UIAM Kuantan. Insya Allah kalau tiada aral, mereka berdua juga akan berkhidmat di Hospital Temerloh bersama saya. YEAY~ YEAY~ YEAY~ Gembira tak terkata saya bila saya dapat tahu akan hal ini pada malam semalam! Saya akan ada kawan baik yang terbaik! Taklah saya sunyi keseorangan lagi!

Di petang hari pernikahannya, saya berbual berdua dengan Nisa di dalam bilik. “Ngah menang dalam banyak aspek. Ngah graduate awal dari awak. Ngah kerja awal dari awak. Ngah earn gaji awal dari awak. Tapi Ngah kalah dalam satu aspek la. Awak dah kawin dah pun. Ngah entah bila la pulak.”

Kami tergelak saja dengan kesimpulan itu. Dalam hati, hanya Allah saja yang tahu. Sob sob sob.

Ok. Bersurai. Esok saya kerja.

Selamat pengantin baru Nisa dan Nabil!

2 Responses to “Walimah Nisa Dan Nabil”

  1. Kak Cinta says on :

    Salam,
    Tahniah utk sepupu Sarah.Selamat kembali bekerja :), semoga semuanya baik2 buat Sarah.

    Reply

  2. Nisa Dearie says on :

    Thanx, Ngah!!
    Kamu pun akan menyusul dan merasa kebahagiaan yg Sya rasa tak lama lagi insya-Allah, we’ll pray for it!
    I love you always~
    Walaupun Sya taknak kerja lagi, tapi the fact that I will be at the same workplace as you excite me so much!
    Akhirnya kita berada di tempat yang sama~ nak compete lagi? The most competent HO~ hehehe, kakak senior!!

    Take care!

    Reply

Leave a Reply