Senior HO

Assalamualaikum wbt

Seminggu berlalu begitu saja. Saya sudah semakin hampir ke penghujung posting yang pertama ini. Saya sudah selesai bertugas di ketiga-tiga buah wad medical, Klinik Pakar dan periferi. Sekarang saya kembali semula ke wad pertama saya dulu. Wad yang selalu membuatkan saya rasa macam separuh gila tu. Tapi yang pastinya sekarang, ada dua perkara yang membuatkan saya gembira berada di sana semula.

Dr. P sudah tiada di situ. Dan sekarang saya bekerja bersama dengan Dr. F.

Dr. F ini kawan lama yang saya kenali hampir tiga tahun lalu ketika masing-masing masih bergelar pelajar. Entah macm mana, sekarang ini kami bekerja di tempat yang sama pula. Memang ngam habis bekerja dengan dia. Sebab hanya kami berdua saja Melayu di wad itu. Kalau saya banyak kerja, dia tolong cover-kan. Kalau dia banyak kerja, saya tolong cover-kan. Hendak pergi rehat pun kami boleh bergilir-gilir.

Kalau dulu, hendak pergi kerja pagi-pagi tu, saya akan terasa berat hati sungguh. Terasa seperti satu paksaan saja. Sebab mengenangkan apalah pula kritikan atau beban kerja yang saya bakal terima. Huhu. Sampai macam tu sekali! Awal-awal lagi sudah berfikir tentang kebarangkalian yang mungkin ada. Tapi sekarang lain sama sekali. Kerana apa?

Kerana sekarang sayalah antara empat orang the most senior HO dalam jabatan saya. Hahahahhaha. Takde faedah betul awak ni, Sarah!

Saya sudah banyak berbeza berbanding saya yang dulu. Dulu saya jarang makan. Sekarang ni, sempat atau tidak, tengahari saya mesti akan menyempatkan juga diri untuk turun makan sekejap. Kalau tidak sempat, saya akan bungkus nasi bawa naik ke wad dan makan laju-laju di pantri wad saja. Hasilnya, sekarang saya sudah gemuk semula. -___-

Tentang gaji pula, Alhamdulillah memang puas hati rasanya bila dapat memberi emak dan ayah duit hasil titik peluh kita sendiri. Tapi selain daripada tu, saya hanya gunakan duit untuk membayar kereta, bil telefon dan Astro. Saya tiada masa hendak keluar berbelanja atau apa. Jadi duit gaji saya berkepuk sajalah tersimpan di dalam bank. Bagus juga hidup penuh kesibukan ni. Sebab kita tidak terdedah kepada risiko berbelanja sakan. Huhu. Tapi saya memang bukan jenis yang begitu pun. Daripada saya beli barang-barang atau baju yang belum tentu saya suka 100%, baik saya beli makanan. Hahahaha.

Tapi satu amalan saya yang masih kekal sampai sekarang ialah setiap bulan saya akan membeli sepasang baju kurung baru untuk menambah stok baju bekerja. Saya tak reti hendak pakai baju glamour-glamour ni. Semuanya baju kurung biasa saja. Bukan yang jenis berlabuci bagai tu. Tak reti saya macam mana hendak pakai. Huhu. Sebab saya pergi kerja memang berbaju kurung. Hatta keluar santai-santai dengan adik-adik pun saya berbaju kurung. Jadi mestilah saya mahu ada koleksi yang lebih sikit. Kalau tidak, ulang pakai baju yang sama sajalah dek non oi.

Oh ya. Hari ni sambutan Hari Natal. Kamu cuti? Eleh. Saya pun cuti juga! Hahahaha. Tapi cuti kamu semua memang sah-sahlah cuti percuma sebab ini cuti umum, kan. Saya pula terpaksa mengambil cuti untuk bercuti pada hari ini. Ops. Bukan hari ini saja. Saya bercuti sampai Ahad!

Insya Allah esok saya hendak menghadiri majlis perkahwinan kawan saya di Perak. Hey hey hey oghang Peghok, ate ni Yong dah maghi dah ni! =p

Nota: Happy! :mrgreen:

7 Responses to “Senior HO”

  1. zombie says on :

    idup baju kurung!! sememangnya baju yg terbaik!

    Reply

  2. firdee says on :

    salam,
    entri kali ni mmg terserlah kamu sdg menikmati hari2 cuti kamu. moga sentiasa hepi ye cik dokter ^^

    Reply

  3. epel says on :

    x kisahlah cuti berambil ke cuti diberi sarah…janji cuti…huhuhu….penting lunch tu…kang jadi mcm my dear fren…dok sambut patient kat AnE…alih2 black out…dia plak yg disambut….hahaha…
    yupp….baju kurung is the best!

    Reply

  4. sarah says on :

    baju kurung – memang evergreen~

    Reply

  5. YTMZ says on :

    Yong nya pergi dengan Yop ya? Hait! 😉

    Reply

  6. reyan mohmad says on :

    salam doc..

    lega yea x keje dgn dr.P..ehem…dr.F ok ke dr?? hope pasni dah x tension2 lg la yea 😉 ..

    gudluck dr.sarah..

    Reply

  7. Natasha A.Hadi says on :

    kirim salam kat dayah ye!

    Reply

Leave a Reply