Pertama Kali

Assalamualaikum wbt

Wah! Macam tak percaya saja. Buat pertama kalinya saya menjadi macam perempuan sikit. Bukan sikit tapi macam banyak jugalah. Saya pergi buat rawatan muka tadi! Kahkahkah. Tapi disebabkan terlalu nyaman dalam bilik tu, dengan setting ala-ala Bali, tidak sampai setengah jam saya di situ, saya sudah terlena. Huhuhu.

Bila saya terjaga, waaaaaa… Saya rasa macam pengantin. Ewah. Macamlah saya pernah jadi pengantin. Tapi serius. Memang terasa macam kulit bayi. Huhuhu. Jadi macam merah jambu saja warna kulit muka. Huhuhu. Sudahlah pakai baju dan tudung merah jambu, lagilah terasa semakin jambu. Huhuhuhu.

Kita undur cerita ke belakang sikit. Sebelum keluar rumah selepas Zohor tadi, saya ke rumah Tok dulu untuk menyuruh adik saudara saya cepat bersiap. Saya mengajaknya keluar bersama saya. Bila saya masuk semula ke rumah, saya menyanyi-nyanyi lagu Malam Ku Bermimpi dendangan P. Ramlee dan Saloma. Tiba-tiba emak menyampuk:

“Amboi amboi amboi orang tu. Dapat cuti tiga hari pun dah seronok sampai macam tu sekali.”

Lepas tu Kaklong tumpang gelak besar bersama emak. Adoi. Macam apa sajalah mereka ni. Mestilah gembira bila cuti, kan. Tambah-tambah pula untuk orang yang di hari cuti umum pun perlu meminta cuti yang sememangnya hanya berbaki lagi dua hari saja ni. Punyalah berjimat. Lapan hari untuk empat bulan. Kenalah hargai dan nikmati cuti sepuas-puasnya!!!!

Tapi, pertengahan bulan depan apabila sudah bertukar ke posting baru, kehidupan saya akan menjadi bencana semula. Bencinya. Sangat tak suka. T____T

Malam ini kalau ada masa saya akan publish kan entri azam tahun baru, Maal Hijrah mahupun Tahun Masihi. Sudah seminggu terperam dalam draf tapi belum diedit lagi. Tapi malam ni ada temujanji dengan si dia di Astro Ria jam 10 malam. Oh Farid Kamil!

7 Responses to “Pertama Kali”

  1. sarah says on :

    mmg best buat facial..di kala stress bekerja, mmg berbaloi~ (^^,)

    Reply

  2. akak says on :

    hurm..bagus.. :mrgreen: Ada perubahan nampak..hihi. Suka..suka.. 😉

    Reply

  3. Natasha A.Hadi says on :

    saya pun suka Farid Kamil..hehe

    suka tgk dia berlakon..
    tapi jejaka idaman tetap ‘anak muda gigih berusaha’ ..hehe

    (^_^)

    Reply

  4. sir says on :

    🙄 🙄 🙄

    ape..Farid Kamil????? 😡 😡 😡

    time kasih singah kat blog saya.. huhu.. nanti ada enti pasal sarah.. hehe tunggu,, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    Reply

  5. samanosuke_04 says on :

    hek2.. apsal tak tunjuk gambar yang merah jambu tue.. hohohoho, sini pun cuti gak, cuti habes klas!! HAHA!!

    Reply

  6. djambu says on :

    jambu ke djambu? djambu saya sorg je…:P

    Reply

  7. shiqin says on :

    Assalamualaikum….baguslah tu kak..manjakan diri seketika tatkala masa itu seakan-akan berhenti…

    p/s: tidur waktu facial?…saya faham 😉 tapi itu lebih baik dari keletihan mata menahan ngantuk sampai tertidur di toilet…ye tak?

    *Blog yang menarik untuk dibaca…saya letakkannya sebagai ‘my faveblog list’…

    Reply

Leave a Reply