Jangan Bawa Mereka Dekati Saya Lagi

Assalamualaikum wbt

Di saat saya tiba di sini 5 tahun lebih yang lalu, saya seorang yang serba tidak tahu. Innocent. Tidak tahu yang buruk-buruk. Tidak tahu yang kotor-kotor. Tidak tahu pelbagai istilah. Tidak tahu pelbagai jenis manusia yang ada. Sekarang, terlalu banyak yang saya tahu. Perjalanan masa yang tak berhenti mengenalkan saya dengan semua ini. Hampir kesemuanya yang jelik-jelik.

Yang paling saya sesali, saya mengenali golongan gila seks. Baik suka lelaki-perempuan, lelaki-lelaki atau perempuan-perempuan. Di sini saya spesifikkan. Saya benci gay. Saya bukan ditemukan dengan satu, dua kes. Tapi saya ditimpa sederap, dihadapkan hampir berbelas kes. Jika saya bukan saya, saya tidak tahu apakah keadaan saya sekarang. Alhamdulillah saya masih saya. Maka saya menjauhkan diri dari segala yang ada.

Rugi bukan, apabila melihat golongan yang berpotensi menjadi teman hidup kita bernafsu songsang pula. Adalah lebih menyedihkan, apabila mereka ini sebenarnya bukanlah cetek ilmu agamanya.

Tapi saya pohon sungguh-sungguh. Jangan bawa lagi mana-mana golongan ini mendekati saya. Saya geli. Kerana mereka tidak malu membelakangkan hukum Allah. Dan saya geli kerana mereka menongkah fitrah.

Fitrah manusia yang waras sudah cukup indah. Dan Islam itu Allah jadikan sempurna dalam memenuhi fitrah ini. Siapa yang melawan fitrah, mereka itu… Hmm. Isilah jawapannya sendiri. Kalau ada yang terasa, maaf, saya hanya mahu encik sedar. Ya. Encik adalah seorang encik. Perbetulkan naluri encik. Selagi wujud golongan seperti encik, satu masyarakat itu turut terkena tempias azab Allah. Kalaupun encik tak malu dengan apa yang encik buat, tak takut dengan azab Allah, fikirkanlah nasib orang lain yang tidak terlibat.

Bacaan sampingan yang ditulis dua tahun lalu: Pink Is Not For Me

Nota: Tapi kalau macam dalam lagu Geek In The Pink tu takpe. Hehe. Yang tu normal. Yang macam tu diizinkan mendekati. Huhu.

73 Responses to “Jangan Bawa Mereka Dekati Saya Lagi”

  1. cikgu jawe says on :

    kesian dgn golongan mcm ni. tertipu dgn nafsunya.

    awk wajib jauhkan diri sarah. wajib lari jauh2 dr perbuatan mereka.

    walaupun mrk manusia biasa. tp iman dlm diri dh berkata ini sgt jijik. dn kita tak mahu terpalit sama.

    Reply

  2. aween lia-na says on :

    Kak Sarah, orang mcm ni dkt UK pun banyak..Tapi kan, takan kita nak terus abaikan diorang ni? Shouldnt we do something about it, at least talk to them, guide them back to jalan yang betul?

    (^_^)v

    Reply

  3. Sarah Mohd Shukor says on :

    Cikgu Jawe:
    Saya memang dah serik cikgu (-_-)

    Liana:
    Oh. Ni bukan setakat di sini. KS maksudkannya secara umum di mana2 je terutamanya di Malaysia yang dah terlalu ramai dengan golongan ni. Kalau yang dekat2, dah penat nak didekati. Sebaliknya diorang gah dengan apa yang diorang buat. Siap mempermainkan kita pulak. Sebenarnya, ada cerita di sebalik cerita kenapa tertulisnya entri ni. Heheh.

    Reply

  4. Sarah Mohd Shukor says on :

    Tambahan:

    Oh. Isu ni sangat bahaya untuk saya tulis sebenarnya sebab saya boleh dihentam bila2 je 😐

    Reply

  5. cikgu jawe says on :

    jgn takut sarah. awk menulis perkara yg betul. apa le sgt awk dihentam kt blog nih. susah2 private aje hingga kembali reda. hehe

    kalau kena hentam kt luar, tak mungkin kot.

    sentiasa di hadapan awk walau sbg silent reader, kt depan sbb membela awk pd perkara betul. kalau kt blkg awk mcm nampak pengecut pula. hihi..

    Reply

  6. Sarah Mohd Shukor says on :

    Cikgu Jawe:
    Kat luar pun possible jugak kena hentam tau cikgu *sambil memandang sekeliling*
    Terima kasih cikgu! Saya tau saya ada back up yang kuat macam cikgu. Dan boleh di roger jugak kawan2 lain yang boleh membantu insya Allah.

    Reply

  7. aween lia-na says on :

    oh ok. anyway, kalau kak sarah tgk video kot youtube “gay muslims in britain”, mesti kak sarah geleng-geleng pale non-stop! lol

    Reply

  8. Inah says on :

    isu sensitif kan..better i reserve my comment..kang akak pun kena hentam jugek 😛

    Reply

  9. chi am says on :

    saye bukan gay la yg pasti.. huhu

    Reply

  10. Azra Ain says on :

    eurgh, geli.
    tak bleh accept langsung if nampak org2 sejenis ni bermesra-mesra.

    Reply

  11. rattrapt11 says on :

    salam..1 tindakan yg berani tp jgn takut salkan kerana benar…kat sini pun ada je geng cmtu…tp kita main sound je…bygkan kat sini yg org blajar agama pun ada cmtu..pham2 je…kerana ikutkan hawa nafsu dan hati yg x bertali macam2 leh jadi…layan je yek…

    Reply

  12. snm says on :

    Sarah..teruskan menulis. saya mahu tahu jg apa yg buat mrk dekat2 dgn Sarah. iskk..saya blm ada kenal lagi org mcmni. cuma stkt membaca dr semua medium. hem..adakah azab terhadap kaum Nabi Luth akan berulang lagi?

    Reply

  13. Acai says on :

    Slm sarah,

    Masa baca ni mula2, waaaa beraninya awk nulis pasal ni,hihi..:) syabas bete..sangat mengena sekali,haha..jgn risau, awk tulis benda yang betul..apa nak takut kan sarah..kenapa mesti takut nak bincang pasal benda ni kalau benda yang kita cakap tu betul dan selaras dengan Al-Quran..

    Nak sensitifpun kenalah bertempat..jgn sampai terlalu jaga hati org macam tu sampai kita takut nak nyatakan kebenaran..konon nnti mereka terasa..takut kena hentamlah..sampai bila nak biarkan mereka camtu?? at least awk ada usaha nak sedarkan mereka secara langsung..

    sy ramai je member camni gak..slalu je kena ngurat,hahaha..tapi memang salah oranglah diaorg buat camtu..sy ada bukti seorang teman kalau dibimbing dan semangat kuat diaorg bleh berubah..benda tu datang dari dalam diri diaorg sendiri..:)

    Semoga entry awk ni sampai kepada orang yang sepatutnya,hehe..oh ya, sy tulen tau sarah,hahahahahahaha…:P slmt tiduran sarah..

    Reply

  14. abdrahim kassim says on :

    Jauh berjalan banyak pengalaman. Lama hidup banyak dirasa.

    Yang baik jadikan tauladan, Yang buruk jadikan sempadan.

    Semoga jadi insan yang berguna…

    Reply

  15. Just Me says on :

    Ada suatu hari ain terlihat dalam satu talking show kat malaysia, discuss about this thing. Memohon, merayu simpati dari orang ramai supaya boleh menerima golongan ini. Menerima dalam kehidupan masyarakat setempat. Andai kata mereka elok di pandang, maka kita tak kisah. Tapi 8 dari 10 kalangan mereka tidak elok di pandang dan waima jelik dan mula masyarakat membenci.

    Persoalannya sekarang, Allah swt memberikan satu kewujudan yang indah dari segi penciptaan, elok dari segi pandangan. Satu otak untuk berfikir, satu hati untuk merasa dan satu jiwa untuk menikmati kehidupan yang sempurna. Kenapa perlu merubah yang Ter-baik, sedangkan setelah berubah menjadi yang Ter-buruk?

    Reply

  16. Zack says on :

    dear sarah,

    as ur brother im totally sorry to learn bout ur story (da one dat u told me while we were having lunch last year) indeed it was such a pain to discover da one dat we admire has a different feelings towards others and not you.

    and i welcome more sharings from you as i keen to know da remaining (berbelas belas kes) dat has impacted on ur life in certain extent. but all in all my dear, dis is da reality dat da society is facing. regardless of ur likings or dislikings, such phenomenon is unavoidable in da mankind civilisation, including asia.

    wait till u cum back to malaysia and u will know better.

    for watever it is, you know my love to u is unconditional,
    xxx

    Reply

  17. akubudakkampung says on :

    Sarah..

    Jelik-jelik. Sungguh sy pon jelik ngan golongan ini. Tidak terhapus golongan ini sehinggalah azab yg turun. Teringat plak kejadian night club terbakar kt thailand malam tahun baru.

    Nak membenci, rasanya diri ni pun belum sempurna baik akhlak mahupun tuntutan ilmu. Tapi harus gak timbul rasa benci, spy hati kecil ni boleh mohon agar diberi hidayah olehNya terhadap golongan2 ni. Ayo, kembali kepadaNya.

    Ni 1st comment pasal entri. Hentam ke? hihihi

    Reply

  18. jejakalkindi says on :

    good posting sarah…we're proud of you & actually we need all the people out there to be like you..

    Reply

  19. haritz says on :

    Mereka ini org yang tak pernah bersyukur. Kejadian Allah sudah cukup cantik, tp mereka mengubahnya. Mungkin mereka tak suka apa yang tuhan jadikan, tak sempurna mungkin. Allah itu sifatnya Maha kaya dan Maha mengetahui, lihat saja besi berani yang berlawanan baru menarik. Begitu juga manusia.Sesetengah berkata mereka terperangkap dalam tubuh org lain. Gila betul gila.

    ps:ingatlah azab Allah amat siksa

    Reply

  20. ahmad says on :

    geli!

    Reply

  21. Lelaki dan Bunga says on :

    nasib baik aku bukan gay…

    silalah lawat blog aku lagi satu yg citer pasal gay gak

    http://monkeydlulffy.blogspot.com/2009/01/gay-metroseksual-dan-aku.html

    Reply

  22. KA says on :

    hmm….susah nak ubah diorg ni

    saya ada terbaca dalam website saifulislam berkenaan hal ni…boleh dijadikan rujukan utk lelaki dan perempuan

    tapi saya rasa semua dah pernah baca…

    nanti saya bagi untuk ks…

    neway ks satu tindakan yang berani dan wajar dipuji

    Reply

  23. Anonymous says on :

    salamm saya selalu juga lawat blog KS.seronok baca coretan pelajar melayu di Rusia sana.

    cuma nak kongsi pengalaman. saya pernah ditugaskan menemuramah golongan2 ni. walaupn diorang ni songsang dari segi fitrahnya, membelakangkan agama, tapi hati dan perasaan diorang sama dan x tumpah dari kita2 golongan yang x songsang ni..

    dan kurang manis kalau kita terus2 jauh dari mereka. bukan ke lebih baik kalau kite pergi menasihati diorang dan belikan buku2 agama ke.

    islam adil pada semua.

    ustaz saya pernah cakap jangan memandang rendah atau mengkeji pada sesama Islam. kita xtahu mungkin satu hari nanti diorang bertaubat dan dpt hidayah dan Allah naikkan martabat mereka2 ni.

    kte jgn cepat menghukum.

    ps: bukan nak menghentam. cuma nak berkongsi pendapat. 🙂 x salah kan berselisih pendapat.

    i see you as a reasonble person so i hope together we learn something from this. i honestly hope that u will keep on writing your experiences. im a student myself and i do look up to you for your excellent achievements and your drive to study.

    HANI

    Reply

  24. Ainul Arina Madhiah says on :

    salam ks..

    teringat cerita ni terus terbayang laut mati tu.. Memang kat sana automatikla kita teringat balik kisah zaman nabi lut. Sampaikan ada yang beritahu kami yang tempat laknat tu diburukkan lagi dengan kehadiran lalat yang sangat banyak tak kira masa. Dah tengok dengan mata kepala sendiri. Memang terasa la betapa azabnya amaran Allah.. Hurm, agaknya kalau hantar dioarng datang sini tengok laut mati, boleh amik iktibar tak? huhu.. semoga mereka kembali ke jalan yang benar.. amin..

    Reply

  25. kak mas says on :

    Salam sarah,
    Ya sarah kak setuju jg dgn pendapat HANI. Kita cuba mendekati mereka supaya mereka dapat hidayah. Mana tau dengan sifat motivasi sarah, dapat membuka minda dan jiwa mereka kembali kepangkal jalan. Islam penuh mukjizat dariNya.

    *sarah dah dapat email kak??

    Reply

  26. Sarah Mohd Shukor says on :

    Liana:
    Oh. KS tau video tu! Lucu! talking about rights and freedom. Huhu. Kesian pun ye jugak. Hmm.

    Kak Inah:
    Aishh. Kak Inah playsafe. Tak best =p Hehe.

    Am:
    Awak memang sah-sah bukan! =D

    Reply

  27. Sarah Mohd Shukor says on :

    Azra:
    Cuba bayangkan kamu mendengar apa pula yang mereka lakukan yang diperincikan satu persatu? Bertambah geli tak? And imagine that you have to endure it for years already? *Kak Ngah angkat kening tinggi2 pada Azra. Hahha*

    Amir:
    Walaupun saya tau kat sana kebanyakannya belajar agama, tapi saya tak nafikan hal macam ni boleh jadi kat mana2 je, kan. Awak jaga diri Amir. Jangan terlibat. Hehehe.

    Falin:
    Oh. Apa mereka buat tu saya tak nak cerita la. Tu macam saya buka aib pulak kan. Tapi kes ni serius sangat dah. Kat Malaysia sendiri berlambak-lambak ada. Dan yang paling saya tak suka, diorang gunakan perempuan untuk selindungkan kegiatan diorang ni daripada family diorang tau. So, dapat la cover line. Takde la family diorang tau yang diorang ni gay. Hmm.

    Reply

  28. KA says on :

    saya dah jumpa link utk artikel tue ni dia

    http://saifulislam.com/?p=370

    hanya ingin berkongsi dgn ks…dan semua org

    Reply

  29. Sarah Mohd Shukor says on :

    Acai:
    Sebenarnya apa yang saya tulis ni tak mendalam mana. Teguran berbentuk umum je. Tambah pulak, ni adalah pengalaman peribadi saya mengenali golongan2 ni. Dan awak pun tau macam mana kan salah satu ceritanya tu kan. Kalau saya ada di samping diorang, saya ok. Saya boleh cuba tackle the situation. Tapi lama2, mereka tak hormatkan orang keliling. Mereka slumber je cakap ntah apa2 ntah kat keliling kita. Sampai err… sampai tertau semuanya la! =p Oh. Acai, kalau sampai awak pun dingorat, kalau awak tak hensem maksudnya awak jambu la tu! Hahahah.. Saya ingat awak tak kerja hari ni. Harap demam dah ok ye Acai.

    Sdra. Abd. Rahim:
    Insya Allah. Yang baik akan saya jadikan panduan supaya saya sendiri tak terikut2 pada apa2 yang salah. Terima kasih.

    Pikir Sendiri:
    Eh, kenapa delete komen tu? Bagus soalan tu. Kenapa saya spesifikkan pada gay je sedangkan lesbian dan hetero pun ada jugak sebab keadaan saya dikelilingi oleh gay. Saya tak pernah lagi jumpa lesbian kot. Lagipun mungkin lesbian agak introvert. Tak terlalu menonjol macam para gay. Disebabkan saya ambil prinsip nak tegur biar la pada benda yang praktikal, yang saya sendiri lalui, bukan sekadar pada teori, jadi saya spesifikkan pada gay je. Sebab kes ni yang banyak sangat saya jumpa. Ha. Sila jangan jadi gay. Laknat Allah itu pasti. Terima kasih sebab bertanya soalan ni.

    Reply

  30. pikir sendiri says on :

    saya lelaki sejati!..awk sendiri tahu siapa yang saya minat dan suka dan falling love…thank you..

    Reply

  31. Sarah Mohd Shukor says on :

    Ain:
    Ada ye talk show yang dah open macam tu sekarang ni? Maksudnya, diorang pun disclose je la muka masing-masing? Satu yang saya kesian ialah, jawapan mereka, naluri mereka dah macam tu sejak lahir. Secara saintifik, memang wujud golongan yang dilahirkan sebagai lelaki tapi sebenarnya mereka memiliki phenotype keperempuanan termasuklah naluri dan segala yang lain. Tapi kat sini la peranan ibu bapa tu nak beri didikan dari kecik lagi. Tak salah kalau dia lelaki yang lembut sebab dari lahir lagi dia macam tu tapi kalau dididik dengan betul dari semua segi termasuk input agama yang cukup, dari naluri tu boleh dibentuk dari kecik lagi. Hmm. Wallahu ‘alam.

    Abg. Wan:
    Ops. You pointed out something that other people yet to know. Hehe. Yes, indeed it was still scarring. I can’t believe how can he just left like shit and pretended he is innocent and he denied of doing this and that. Ok. Let’s stop it. I’ll be easily carried away by emotion thinking the way that bloody guy treated me. About the situation in Malaysia, this is why I’m writing this up. I’m trying to drag them out of this. Though I know it’s impossible. The number of them is huge. Betterment can’t be done by me alone. But yes. Insya Allah I am ready to mingle with them after 6 years of experiences here. But I need u still to guide me. For whatever it is, my love to you is unconditional!

    Reply

  32. Sarah Mohd Shukor says on :

    Miji:
    Kejadian night club terbakar di Thailand? Apa jadi ye? Tu gay club ke? Ops. Banyak pulak tanya saya ni =p Kalau ada kenal sesiapa yang begini, kalau tak dapat nak tegur, paling kurang kita doakan dia kembali sedar. Tu la tugas kita, kan.

    Abg. Fisol:
    I myself still blur. Am I doing the right thing at the right place? Hmm. Thanks for your support!

    Haritz:
    Sebenarnya, lelaki yang Allah cipta dan cukup cantik dengan sifatnya sebagai lelaki. Eh, bukan cantik. Tapi kacak. Hensem sangat dah. Tapi bila jadi macam ni, saya pun dah tak rtei nak kata, kat tang mana lagi tah yang kacaknya. Pasal ‘terperangkap dalam tubuh orang lain’ tu, hmm. Mungkin itu la penjelasan terbaik yang diorang boleh bagi kot.

    Reply

  33. Sarah Mohd Shukor says on :

    Ahmad:
    Haah! Geli.

    Lelaki Dan Bunga:
    Oh. Awak memang bukan gay. Hehe. Yang tu jelas tu. Wah. Entri tu menarik! Saya tak pernah pulak sampai ke blog awak yang tu. Apa2pun, terima kasih. Tip2 yang ada tu memang ada umpph. Saya akui memang betul apa yang awak senaraikan tu. Hehe. Cayalah LDB!

    Khairul:
    KS tau entri mana. Cinta Songsang Bertambah Songsang. Kan? KS pun baca. Kalau boleh nak bagi semuaaaa baca! Kan? Kamu mesti faham apa yang KS maksudkan dalam entri ni kan Khairul.

    Reply

  34. Sarah Mohd Shukor says on :

    Hani:
    Salam. Terima kasih sebab sudi membaca di sini. Kalau kamu baca dulu komen2 KS pada beberapa komen terawal yang KS dapat pagi tadi, KS bukan tinggal macam tu je. Ada banyak benda yang KS tak sebutkan dalam entri ni. Entri ni berbentuk pengalaman peribadi jadi KS tak boleh nak cerita semua sebab melibatkan orang sekeliling. Jadi banyak yang kamu tak nampak kot. KS dah berdepan dengan hal ni dah bertahun-tahun. Nasihat? Tak makan saman dah. Sampaikan kita pulak yang dipermainkan oleh diorang. Bila bersama dengan diorang, diorang cerita pasal apa aktiviti diorang secara terang-terangan. Kita yang dengan ni jadi malu pulak. Kalau dah sampai macam ni, hari2 tadah telinga dengar macam-macam sampai kotor otak, bagi KS, wajar KS jauhkan diri daripada diorang. Tapi bukan tinggalkan 100%. Ok. Itu penjelasan untuk orang yang berdekatan. Tapi kebanyakan kes yang KS dihadapankan pula adalah di luar daripada capaian KS. Di Malaysia sekarang ni. Salah satunya adalah pengalaman paling buruk yang KS pernah lalui. (Euuuw). Dan berbuih mulut ingatkan dia. Di penghuung cerita dia tetap juga memilih untuk bersama si lelakinya. Apa lagi KS boleh buat? KS jauhkan diri je la. Dalam pada tu KS mula2 tu ambil inisiatif cuba memberi nasihat lagi, sudahnya dia hentam KS semula kata KS ni lesbian. Ok. Terpana sekejap. Daripada nama KS difitnah, baik KS undur diri sebab KS dah jalankan apa yang sepatutnya KS buat. Tinggal untuk mendoakan saja la yang KS mampu. Roughly, this is the story. I am not a judgmental type ones. I observe and I act on what I should. That is me, Hani. I didn’t look down on them when I 1st knew they are like that. I treated them equally as I believed, strong belief in them to change whenever in the future is very possible. But they betrayed me. The more I gave them chances, the more they stabbed at my back and spit n my face. Some people who were with me before already left long ago. Up till now, I am the ONLY one who is still there to face them. This is for those who are in my surrounding. But the one that I beg them not to come by anymore are those in Malaysia. I am sick of getting hurt by them. Emotionally. Thanks for your good respond upon this topic. This shows your attitude as a good observer. I like it. If you happen to meet and encounter these people in life, not merely to interview, I hope you know what is best to do. I just know you can and you know how to =)

    Reply

  35. Sarah Mohd Shukor says on :

    Ainul:
    Dari mana datangnya lalat tu ye? Dan dari mana pulak datangnya bau busuk tu ye? Subhanallah. Punya la Allah nak bagi amaran pada kita semua kan.

    Kak Mas:
    Akak baca la komen saya pada Hani. Malas pulak dah nak taip lagi. Hehe. Akak ada hantar email ke? Saya dapat banyak email kebelakangan ni. Tak habis baca lagi semua. Nanti saya check ye.

    Khairul:
    Thanks letakkan link tu. KS yakin ramai yang dah baca artikel tu. Artikel hot tu. Hehe.

    Pikir Sendiri:
    Oh. Ye. Saya tau awak lelaki sejati. Tak perlu risau.

    Reply

  36. Ainul Arina Madhiah says on :

    wallahualam.. time tu kami yang akhwat berhenti kat laut mati bahagian yang tebing bukit(bukan yang kawasan dikomersilkan tu..) kat situ banyak sangat lalat.. busuk pun busuk. Nak kata datang mana tak taulah. Tapi takdelah kotor mana sangat pun kat situ. Memang time datang tu rasa macam nak cepat2 balik sebabnya kat area pantai dia je tkde lalat. luar pantai kawasan tu semua penuh.. -_-

    Reply

  37. djambu puadovich says on :

    fuh! pjg betul penjelasan kpd hani…xtau a dlm realitinya, mcm ne sarah hadapi benda tu…

    Reply

  38. Mohd Hazreen Rashid says on :

    salam KS,

    owh tulis je lah ceritanya. Nak kena hentam pun ada beberapa bulan je lagi.

    Saya perasan jugak diorang2 ni tanpa segan2 silu mengaku dengan bangga status diorang kat Moscow nie tapi for most of the time until now I thought we (including you) are being OK with it.

    Maybe we’re condoning their actions, maybe we’re trying a different approach to tackle the situations, but it is undeniable that whenever I look around here, people seems to not have problems with them and that really makes we wonder a great deal, ARE WE REALLY ARE LETTING THIS HAPPEN?

    This piece of writing certainly has shed some lights. Thank you so much.

    Please write more on this.

    Salam wrt.

    Reply

  39. akubudakkampung says on :

    ala sarah..bukanlah kelab gay

    sy nk highligth kan azab yang turun tu sekelip mata je.. dlm tgh berpesta, terbakar..hihi

    Reply

  40. princess_pelise says on :

    sarah…berani kerana benar…pelise suke pd keberanian yg sarah tunjukkan…kiter mmg xmmpu nk wat aper2 pun…nk kater nasihat pelise pun pernah berkwan ngan golongan mcm ni dh nasihat dh…tp aper yg die jawab “nanti aku insafla…” dh banyak kali cube elakkan die tp nmpaknyer xberjaya yg mampu skang cume berdoa jerk la…untuk org2 mcm ni kembalilah ke pangkal jalan…aminnn…

    Reply

  41. Azra Ain says on :

    “Cuba bayangkan kamu mendengar apa pula yang mereka lakukan yang diperincikan satu persatu?”

    Oh tidak. Tidak sanggup.
    Kembang telinga..
    Gagah kak ngah ni menempis.

    Reply

  42. Cinta says on :

    Kaum ini sangat menjengkelkan…

    Reply

  43. Anonymous says on :

    nice topic! congrats!
    but there is a few things YOU should think back. but here, i just want to state 2 main points.
    First and foremost, from the early beginning, u were the one who were interested in joining our very ‘SINFUL’ discussions. u were interested to know, with whom, how, when, how do they look like, etc…almost everything related to this ‘SINFUL’ agenda. then, now i can classified u as a loser backstabber, based on your entry, u were trying to act as u are the ‘holy’ girl.
    secondly, u said ‘Jangan Bawa Mereka Dekati Saya Lagi’…but in reality, u are still interested (although as not as eagerly as u were in a few months before this) in joining our ‘DEVIATED’ conversations. even, i’m very sure here, that when we were talking about some guys recently…u were still INTERESTED! dont try to deny that. i want u to really get yourlife, and stay away totally from our discussion. after all that’s for your own good.

    p/s: i have the idea that u put this entry mainly because ur pure heart being dumped by so many gays, because u are/were too naive or blind to differentiate between a straight guy, straight acting gays, and gays.

    Reply

  44. Anonymous says on :

    owh..is that true anonymous?

    Reply

  45. Jacintha, Wendy says on :

    You saying all this just reflects how low you truly are. You’re really no different from someone who is racist and that’s just plain disgusting.
    After all these years, you obviously have learned to judge people from the outside and I feel sorry for you. You have to learn that what really matters is one’s personality and not their sexual preference. I’m sure you wouldn’t like to be referred to as the short tudung clad girl in specs but you’d rather be known for what you truly are deep down inside. You obviously haven’t made full use of the opportunity given to you to study abroad to widen your horizons in every way possible. You are no different from any villager back home. The truth may hurt but you have to come to terms with it at some point of your life.
    Anyway, you haven’t got any right to judge anyone. If at all any of this is sinful, I’m sure god will do a fair deal punishing them. Besides, why did u even bother getting involved in their ‘disturbing’ conversations. Was it so that you could use it back against them?? Was it for your own interest? Was it because you wanted to popularize your blog? Or was it because you wanted to have a following of people who simply think you are a hypocrite and nothing more?? And I certainly don’t think dissing them or anyone else for that matter is going to guarantee you a place in heaven.
    And to aween liyana – what the hell are you doing on youtube watching ‘gay muslims in london’? I’m not sure what is it about, but from the title it certainly sounds rather explicit. Sara, why don’t u enlighten us on this since you’ve watched it as well?
    Hey sara, kudos!! It looks like you’ve become some sort of a hero by touching this rather sensitive issue. A hero in the eyes of equally narrow minded and pathetic people I must say.

    Reply

  46. your gay "friend" says on :

    I KNOW BEING GAY IS WRONG..I KNOW THAT FACT..AND I KNOW IT’S SINFUL..and when some people ask me to change, i’ll just shut up because I KNOW THEY’RE RIGHT..you know you have few gay friends, but when you wrote “i hate gays”, it means you hate these gay friends of yours..hmmm..then why bother treating us like friends when you go about ‘hating’ us behind our backs..don’t be two-faced..

    Reply

  47. moscowTrans QistinaPutri says on :

    nabi pun tak pernah benci orang. ini kan kita manusia biasa.

    Reply

  48. Anonymous says on :

    xsudah2 lagi ke mnusia2 di bumi moscow ni? biarlah sarah nk suarakn pndapat dia. credit to her sbb berani bsuara. yg si gay2 ni..tahu pun korg bersalah. skrg ni nk ambik pluang ni nk tunjuk diri tu innocent lah konon ny? dh tahu bersalah..berubah. masih blom terlambat.

    Reply

  49. xanda says on :

    To: moscowTrans QistinaPutri

    The Prophet (saws) said: (1) “Kill the one who sodomizes and the one who lets if be done to him.” (Tirmidhi, a sahih (authentic) hadith)

    “May Allah curse him who does that Lot’s people did.” (Ibn Hibban, sahih (authentic))

    “Lesbianism by women is adultery between them.” (Tabarani, sahih)”

    Reply

  50. MuslimahTrans QistinaPutri says on :

    xanda, awak menuduh saye meliwat ke dengan bg hadith tu?
    Saya tak nak komen la pasal dalil2 sahih awak tu. saya x tahu apa niat awak tp secare amnye nampak mcm awak memfitnah saya meliwat.

    isu di sini sebenar nye BUKAN la soal AGAMA, TP lebih pd soal PERIBADI.
    dia kata benci tp pada masa yg sama dia berkawan ngan golongan mcm tu. dia mintak dijauhkan tp pd masa yg sama dia menghampiri.

    saya bukan la luas sgt pengetahuan agama, tp saya tahu sesungguhnya Allah maha memahami, maha mengetahui. saya tahu DIA paham saya. dan saya yakin, DIA sentiasa disisi saya.

    cukupla saya tahu itu dan tak perlu la saya hiraukan penilayan makhluk kerana penilayan yang Maha ESA lg bermakne buat diri saya.

    pendapat KS tu saya tak kisah sbb itu hak die menyuarakan pendapat dia. KS, saya doakan KS berbahagia dan semoge KS tak terkabur pandangan lagi dlm mencari ‘teman’ dimasa hadapan

    Reply

  51. xanda says on :

    To: moscowTrans QistinaPutri

    nabi pun tak pernah benci orang. ini kan kita manusia biasa. <= nak cakap pasai tu je… tak maksud lain pun.. actually comment yang sebelum nie tu bermaksud :-

    tak perlu somebody tu cakap "aku benci" untuk tunjuk dia tak suka…

    harap maklum

    Reply

  52. Mohd Hazreen Rashid says on :

    bengong arhh gay2 nie…meluat aku.

    Reply

  53. Anonymous says on :

    apa yg saya tulis mungkin salah, tapi berdasarkan penulisan Sara inilah pendapat saya…

    1. kenapa kita hendak menjauhi mereka, bila kita berpeluang untuk melakukan amal kebaikan dengan mengajak mereka ke jalan yang benar. Mungkin kita gagal, tetapi sekurang-kurangnya kita mencuba. Bukan kah itu menjadikan kita sebagai muslim yg lebih baik, menghulurkan bantuan?

    2. berdasarkan gambo profile Sara, saya yakin awak merupakan medic student@doktor. Saya juga yakin sebagai seorang doktor Sara tak sepatutnya membenci org2 seperti ini sebab sebagai doktor u should be open minded because u’ll see many of them in your future life as your patients. Being open minded is not that u acknowledge their way of life but accept them as who there are and try your best to guide them, and not to ignore them! Being ignorant is not the solution of this problem but u just make it worst!

    Reply

  54. Anonymous says on :

    To Anonymous:

    Cara mencegah ada 3:
    1) dengan tangan, bagi yang berkuasa
    2) dengan lidah, dengan menegur
    3) dengar hati, membenci

    Reply

  55. ex-bf "gay" hazreen says on :

    eh hazreen.. bukan ko gay ke? semua org kate ko gay.. xbaik meluat dgn kaum sejenis… dah la makan duit haram umno.. smpi hati ko hazreen.. lupakan janji2 manis gay kite.. 🙁

    Reply

  56. Anonymous says on :

    To ex-bf “gay” hazreen :

    “Ciri-ciri orang munafik ada 3. apabila bercakap dia berbohong, apabila berjanji dia mungkiri, apabila diberi amanah, dia khianati”

    Reply

  57. JatBee says on :

    saya pemerhati bebas 😀

    Reply

  58. pendaycarr says on :

    haha aku ketawe je bace komen2 gay bodoh yg nk tegakkan benang yg basah ni.tegakkan la dulu diri korang dulu.aku ckp bodoh korang marah.sarah tulis blog kutuk korang, korang ckp die hipokrit, kutuk belakang.tp at least die ade gaks buat kaedah mencegah dgn lisan.tu lg penting wahai gay-gay bodoh skelian.nk jage responsibilities as a hamba Allah kat bumi ni ke, nak jage hati korang?
    korang bleh la asyik argue jgn mengasingkan golongan nie, kene dekati, kene pelan2 nasihat.nasihat kepale bapak korang.slame aku perati kat Moscow ni ade org2 yg kononnye nak dekati nasihat ape2 tak?lg menjadi2 ade la golongan gay nie.yg kononnye nak dekati pun same2 layan, bleh je terime gay-gay nie.tak ape, tak kesah, gay-gay pun manusia gak.tggjwb sbg hambe Allah yg kene berdakwah n berpesan2 kpd kebaikan ltk tepi dulu, yg penting ati membe kene jage. plislah jgn ckp mcm org takde agame.

    Reply

  59. Anonymous says on :

    To pendaycarr :

    Sungguh homophobic. Tahniah!

    – Anonymous

    Reply

  60. Anonymous says on :

    saya setuju dengan semua hadis yg disertakan. kalau sarah ada salah dia sendiri, tu cerita lain antara dia dgn Allah.

    yg pasti, apa yg ditegur ni, realiti yg semua org patutnya ada kekuatan WAJIB suarakan. tp bukan semua org kuat nak bertegas dan ambil risiko.

    apa dia dapat sbg pulangan, dibenci ataw disakiti teruk manepun, saya tak rasa Allah pandang buruk pd apa yg dia bencikan ni.

    to anonymous terakhir (rasanya awk adlh org yg beri hadis2 nih semua):
    term homophobic tu sesuai kita guna. kalau sebut anti-homo, semua gay-gay ni meradang. kite lembut sket, sebut homophobic.

    saya tak faham knp org pegi luar negara lg nak buat benda2 ni. patutnya lg kita kenal budaya lain, lg kita patut hargai diri kita sbg islam. lg ingat pd tuhan. baik stay dalam negara macam saya ni je. setidak2nya mak bapak ade nak tegur silap salah. anak laki adat la kalau mak bapak bebel banyak gile tp tu la yg jaga kite drpd melarat ntah mane2.

    Reply

  61. irfan mansor says on :

    saya yg tulis di atas ni tadi. saya lupe tinggal nama. saya kenal style sarah. dia tak suka orang baling batu sorok tangan bila mengomen. tp sorry saya mmg takde blog cik sarah. n ni 1st time saya mengomen di blog ni.

    semoga Allah merahmati cik dan semua yg bertegas dlm hal ni.

    Reply

  62. Anonymous says on :

    sarah, sarah, sarah.. begitu cetek kepala hotak ko.. duduk moscow, belajar medic.. tp mcam nie kepala hotak ko? lol! pathetic.. ngan semua yg lain nie.. im not gay, bt i have some gay frens.. here’s the thing.. dlm agama mmg salah, bukan sahaja dlm islam, byk lg agama yg mengharamkn gay.. tp ko penah fikir x, yg dorang nie manusia.. ade perasaan.. mayb ko xrase apa yg die rase, tp ko penah fikir x satu hari nanti ko dpt anak ko jd mcam nie? nk ke nanti anak ko masuk blog, kene hentam ngan orang cetek akal fikiran mcam ko? time tue baru ko rase, apa yg dorang rase.. come on la, dorang jgk manusia, ade perasaan, akal fikiran.. y dunt u just, go n talk to them.. nasihat, xyah nk tulis blog2 bodoh nie.. konon nk share ngan orang lain.. wtf! n btw, ko siapa nk judge dorang mcam tue? ko perfect ke? se keji2 dorang, orang cam ko lg patut di pandang keji ko tau.. aku bukan back up gay bt aku just cakap apa yg ko bwat nie xbtul.. Assalamualaikum..

    Reply

  63. Kuda says on :

    To : Anonymous

    niat tak menghalalkan cara. cara ko cakap seolah nak menghalalkan apa yang haram. just reminder. hukumnye berdosa.

    tulis kat blog is salah 1 dari 3 cara mencegah? secara langsung, Tidak. secara tidak langsung, YA.

    Tidak menerima golongan gay adalah tidak salah. tidak juga boleh memenagi ‘pingat’ perfect. kalau mencari yang halal itu hukumnya fardhu, menolak yang haram tu hurum nya apa ya?

    So Anonymous.. wtf?

    Reply

  64. pendaycarr says on :

    Kepada Anonymous Januari 22, 903 AM.

    Manusia mmmg tak bley judge orang ikut sukati. Sarah pun tak layak judge org ikut ske ati dia. Tapi kita kena ingat Tuhan turunkan Al Quran, Rasul sebagai panduan n bila Rasulullah wafat die arapkan umatnya utk terus menasihati org n berdakwah mengikut panduan yg dah die tinggalkan. Homoseks dalam Al Quran terang-terang haram. salah satu cara mungkin ialah dngan mendekati utk menasihati tp aku nk tanye ko yg pandai sgt ni, adakah gay-gay di Moscow ni sudi menerime org yg nak berkawan dgn derang dgn niat nak mengubah? Ade ko buat ape2 langkah utk nasihat geng2 gay bengap nie? Kalau ade, cube ko ceritakan n nasihatkan Sarah care yg btol utk dekati golongan nie. Ye la, since Sarah ni kan cetek akal n tak reti nk nasihat, so ko kene la tunjukkan care yg btol. Jangan kutuk je pandai.

    Kpd gay-gay yg kononnye ade perasaan, hati n akal mcm manusia lain gaks, sile lah gune akal yg Tuhan bg korang tu. korang ni mmg betol2 nak berubah ke tanak? kalo nak berubah tak patut korang melenting bila Sarah tegur camnie. Plislah gune akal korang yg blajar medik tu, aku ckp korang bodo korang bengang tp hakikatnye bodo nak buat camner.

    Tuhan cipte laki dgn alat kelamin berbentuk silinder, elok plak bleh dipadankan dgn alat kelamin pompuan yg berbentuk terowong. Subhanallah hebatnye Tuhan cipte physiology manusie.Tp korang nak gak gi masuk terowong lain tempat kluarnye najis. Terang-terang menyalahi fitrah manusia. Tak physiological la bangang, bukannya tak ikut Islam dah jer.

    Mari aku bg contoh lain dah korang ni bengap sangat contoh atas tu korang susah nak terime. Manusie ade mulut kan, ade lubang, dlm oral cavity tu plak ade gigi, bleh kunyah nasi, gaul2 dgn enzim pastu masuk plak dlm GIT. Cuba korang try skali masukkan nasi melalui lubang telinga korang, ye arr memandangkan korang kan ade hak kebebasan memilih n naluri korang pun ialah naluri nak masukkan nasi dlm telinga baru kenyang. nak wat camner, dah korang dilahirkan dgn naluri nak makan nasi kene masuk celah telinge baru kenyang. Ape hak org lain nak tegur korang kan?

    Plislah, tak abes2 kate org lain bodo. Amik cermin, tgk dlm cermin, tengok sape yg bodo, sape yg cetek akal.

    Reply

  65. Anonymous says on :

    to pendaycarr :

    ok.. i cant take this anymore…. sarah tegur? omg.. my dear u no nothing…. if u read carefully.. the entry was a personal attack.. and eventually… that guys.. ar gays.. haha.. u ar no naive… kiddo… go drink more milk… before try to understand… what is life.. or i can say.. open ur window.. and jump.. or if u didnt die.. do it again.. until u do… no wonder peminat2 fanatik blog ni loser… now i can tell why.. a person like u pendaycarr ,irfan mansor.. and even cikgu jawe konon2… i think u want to hav s** with sarah only.. well guys.. best of luck.. wish u hav a good pleasure nite with her…

    assalamualaikum..

    p/s; know the true story before start giving comment or cut ur p*Ni*…

    Reply

  66. Kuda says on :

    to Anonymous :

    you are such a gay fan.

    if(gotHidayah == true)
    {
    may allah bukak kan hati mu;
    }
    else
    {
    bersama lah kamu dengan kaum nabi luth;
    }

    Reply

  67. Anonymous says on :

    to kuda :

    haha.. sorry didnt mention u too mr kuda.. lol

    well. gay fan? sape yg gay fan in the 1st place .. i think sarah .. fall in love to 2 gays before.. thats why she so upset…. and wrote this thing out… and i can tell why u so against to gay.. perhaps.. u too.. mr kuda.. hav a bad relationship with i think more than twice with gays.. haha .. poor boy.. my dear.. dont worry.. try again.. u got my support.. next time bring them to spa.. gay love spa.. and u might enjoy it too.. hehe… u so cute boy.. 😀

    Reply

  68. pendaycarr says on :

    to anonymous January 22, 2009 5:10 PM

    gosh u are so in denial. If I am indeed naive and need to drink more milk, teach me please. tell me more about life, what do i need 2 understand. please don’t tell me 2 cut any of my body part. that is very mature of u.

    it’s very plain n simple, that d homosexuals ave deviated not only frm d path of God, (well that’s if you believe in 1) but also d norm of nature. Ask any Darwinian and they’ll tell u homosexuality isn’t good for natural selection. But lemme tell u what it’s good for~ it’s only good 2 fulfill ur perverted sexual cravings~ which means good 4 nothing.

    This is very clear cut but u people need 2 attach so many things to it. Homosexuality is a psychological disease, the sooner u can admit that you’re sick, d better is d prognosis.

    Nobody can help if you’re in denial, well not certainly Sarah as it has clearly been here.

    Bukak le mate, tak sudah2 mengutuk org lain yg cube menolong. Aku tak tau nak kesian ke nak maki korang. bodoh takbleyh di ajar.

    Reply

  69. Kuda says on :

    to Anonymous :

    gotHidayah = false;

    MrAnonymous(gotHidayah)
    {
    if(gotHidayah == true)
    {
    may allah bukak kan hati mu;
    }
    else
    {
    bersama lah kamu dengan kaum nabi luth;
    }
    return Anonymous;
    }

    BTW some ppl love to win. And some ppl always wanna play but never wanna lose.

    Orang dah datangkan dalil. tolak dalil. apa nak jadi? xpe, tak yah reply sini. pike kan je

    Reply

  70. Anonymous says on :

    haih my fren…. tolak dalil.. did i say that? lol….. well i guess u know better ape hukum mengkafirkan org lain as in ckp org lain tolak dalil.. haha.. learn more plz..

    and one more thing.. did i say i sokong gay? nope rite.. i cume geli dgn komen2 yg menjilat sarah ni… plz la… be in moscow.. be in her surrounding.. and then u can be a holy virgin like she.. ( eventhough i pun xsure she is or not).. lol… so.. my fren… to kuda and who the loser one more.. pendusta mayb.. haha…learn bout life i said.. lu fikirla sendiri.. hidup kan so wonderful.. so make it more wonderful.. btw.. i like both of u… so loser.. i love loser… haha

    Reply

  71. your gay "friend" says on :

    amboih..terus keluar nama aku..
    hebat gila budak anonymous nih..comments pedas dia wat org lain ingat aku yang tulis..
    padahal aku comment part “your gay friend” satu comment jer kot..yang lain entah sapa la tuh..but then,like i really care.. =) nak tuduh tuduh ler.. =) nak g masak maggi untuk asrul.. =)

    Reply

  72. your gay "friend" says on :

    owh by the way..my english is wayyyy better than that anonymous..it’s soooo not me who wrote that..but then..kudos to Faisal, he’s so famous now.. =)
    tgh masak maggi untuk asrul..

    Reply

  73. Sarah Mohd Shukor says on :

    Assalamualaikum wbt

    Since I have decided to stop blogging, I want to clear my own mess before leaving. So that I don’t owe people and of course I seek for forgiveness for being very harsh.

    To my gay friends who know very well who u are, u guys know better what I meant here. I didn’t tell lie, did I? I included both stories: my bad experience and what I face here. And u know better whom I refer to when I said don’t bring them any closer to me.

    To all the most recent commentators, I don’t mind telling u the whole story if that can let u judge was I lying or what. Why should I hide it anyway if it can clear up the biggest misunderstanding here.

    A year and the half ago, I bumped into someone whose apparently is a gay. To tell u the truth, I once loved him. That is the fact. Before knowing/noticing/realizing that he is a gay. The point was, he’s a liar to cover up who he is in reality.

    I did some investigations myself. I found out even more disgusting things about him. To understand more about the meaning of gays, their life and how to differentiate them from metrosexual and u-name-it-thing related to gays, I DID ask my gay friends. They helped me to understand the meaning and the most definite definition which I can’t get in public.

    I thanked them for helping me. They DID help me to know the other side of him. I got advices from them (especially only one of them who I trust more). He explained this and that and I myself felt ease to share the updates about that guy with him every now and then. Finally, the story ended. I stopped the investigation and I stopped having any connection with that guy. Oh before abandon him, I did give him advices (in fact, many times) so that I won’t feel guilty leaving him that way. But he’s so bragging his ass off by saying that he’s happier being with his partner (a guy) compared with any other girls including me. Seems like I am the loser in that case, right? Huh, like a care.

    But since I openly could listen to their story, the situation gets worse. I mean, in term of what I’m facing here. You guys (I meant it to my gay friends) discussed openly in class or in any occasion where we gathered (maybe I was not welcomed to listen to the conversation) but I was there I couldn’t help myself to listen to it. u guys talked about it openly. What u guys did. What were your activities. Ok. Enough of that.

    I tried hard to not listen to that conversation. I did not sit in the group og u guys whose having the discussion on. I read notes by myself alone. Another friend of us who is very innocent about this did having hard time like me too. He confessed to me. That’s why he makes some efforts by listening to his playlist in his phone.

    I respected u guys at the very 1st place. u guys know it. When there was that someone who slashed u this and that, I backed u up. He shouldn’t do that if he knows nothing about the background of the story and if he never done anything to get closer with u all. U sure remember all that had happened, right?

    Later on, maybe u guys started to think that I don’t mind listening to such conversation. But can’t u see how awkward I (and the other guy) tried to pull out ourselves from the conversation? I don’t blame u guys 100%. Maybe I seemed very open when I asked about the definition, how to differentiate them and all beforehand. But things are getting complicated. Misunderstanding happened where I see u guys treat me unequally by not considering my feeling, my stance, and my trust to u. I can tolerate, I can mix around with u guys like normal when u guys do not talk about this. But when the conversation and the talks are getting deeper into more serious things which I hardly can’t accept it to be discussed openly, I start to build a wall between us.

    I know u guys noticed this. We can talk about anything. Anything. But when it comes to this topic, I keep myself quiet. It’s obvious in class and everywhere. I keep a distance when this issue is brought up.

    Now, as a friend (if u still can consider it), how long can’t u stand being is that situation? When no people try to understand u? Try to respect u? When everyone else is okay with it, is having fun listening to it, but there are 2 people who actually don’t feel ease at it.

    If it’s just a light conversation, I swear I still can tolerate. What I can’t stand is when it goes deeper into personal life and activities. That’s what I meant by saying I’m being feed with jerky stuffs which I knew nothing before this.

    To all the most recent commentators, thanks for providing the dalils, the hujjah, the significant hadiths related or indirectly related to this topics. Let’s not judge them. They actually know what do they do. They understand the consequences. U have at least play a role providing the way for them to understand more. But let leave it to them to react.

    To my gay friends, the fans and whomever from the opposite side of me, I am totally upset with what u said about the 2 times rejected by gays (who the hell is the other one? I got trapped only once. Don’t make up story. U tell fitnah, u’re the same as munafiq), not virgin(?) [the most upset thing here], and u get them wrong by saying something ridiculous like wanting to sleep with me (nauzubillah. Who said that, u better watch out your mouth. I never curse u till that serious). You all actually are getting emotional since this issue hit your face directly. And I was emotional too when I wrote this down (refer back to the date and try to remember what are among the most recent conversation took place in class a few days before).

    Ok. I owe an apology to my friends with my words here. I just need u to respect my stance. I have given my respect to u. We were once discussed about life and relationship together. I advised u this and that, not to move out and all which I very much meant it to not letting u go out of the muslim circle. So that u still can have good friends accompany u (and u can list the rest that they can help u with). I am sorry for being emotional and smashing this issue out. I don’t mind if u guys want to ignore me, avoid me in class and everything but please give me some respect. Don’t talk about it with deeper meaning in class or openly. Maybe it’s not just me who need the respect. Maybe there are a few more who need it. I am sorry. From the bottom of my heart. Ignore me if u don’t forgive me.

    To the anonymous who mentioned a name here, I am upset with u too. I know u know about Islam and good at it. But Islam never teaches us to degrade or disrepute other people. Mengaibkan orang secara terbuka dengan jelas adalah salah juga. Maybe u should ask for forgiveness too. Let’s make things clear today. So, each of us has done our part. So, let they decide.

    I wrote this down from a religious point of view. But when the non muslim get involved, they don’t understand what Islam wants and how does Islam actually deal with this matter. It is stated clearly. I know I am just a tudung pendek girl, not as holy pious as ustazah, but I jotted down what my religion look at this people. Our God has promised something to this people. And by telling this out, I know I am not guaranteed to get into heaven. That’s I why I don’t want to comment more about them. They are non muslim and maybe they don’t understand about us like thoroughly.

    I rest my case. My deepest apology to all. I have stopped blogging here. I stop not because of this issue which getting attention like a burst out in a sudden. I stop because of something else. I have something better to do with something else. Not because of this. I am telling this to make sure u know that I am not running away from the problem.

    I’m sorry. May Allah bless our lives, shower the hearts of us all with hidayah and rahmah. Rahmah is love. May Allah love us even more than before. With the best rahmah and maghfirah.

    Allah Ta’ala a’lam (Allah knows best)

    Reply

Leave a Reply