Dari Hati

Assalamualaikum wbt

Memang betul. Ada sesetengah perkara dalam hidup ini tidak perlukan kata-kata untuk menjelaskan tetapi hanya dengan perbuatan saja cukup untuk menceritakan. Dan saya tahu, saya ada banyak kekurangan untuk menyampaikan apa yang saya rasa sama ada melalui kata-kata ataupun perbuatan. Kerana bagi saya ada sesetengah perkara itu perlu ditinggalkan tak berusik tanpa perlu dijelaskan. Tapi didiamkan untuk dirasai. Saya insan serba kurang. Maafkan saya sebab masih belum khatam ilmu insani ini.

15 Responses to “Dari Hati”

  1. AiRynnz says on :

    salam sarah…

    sometime action speaks louder than word 🙂

    sepi itu indah kan sarah?

    Reply

  2. doyot says on :

    yup, setuju ngan airynnz. Kadang2 x perlu kata2 untuk menterjemah perasaan. bak kata omputih ” sometimes if u don’t have something good to talk, then don’t talk. Coz it’s going to be hurt”. Moga Sarah sentiasa dlm damai dan redha Allah.

    Reply

  3. Anonymous says on :

    Salam…percayalah tidak siapa yang tahu dan khatam tentang ilmu insani ini kerana manusia itu dilahirkan berperasaan, beremosi dan bernafsu. Memahami hati diri sendiri dan memahami hati insan lain dua perkara yang memerlukan pendekatan berbeza. Bila kita diam membisu…pelbagai tanggapan akan timbul….bila kita terlalu berkata2…perkara yang sama juga timbul…ini adalah dilemma…bukan mudah untuk menghayati sekeping hati, menyelami sebuah perasaan….jika hari ini kita berkata kita kasih dan sayang, jgn pelik jika keesokkannya kita tdk punyai rasa apa2…kita lupa untuk melindungi rasa kasih dengan doa…kesabaran….kita lupa untuk menyemai rasa dgn ikhlas dan kepercayaan…

    Dari Hati

    Reply

  4. Aleeya says on :

    yer, kdg ade perkara yg perlu disimpan, dan ade perkara yg perlu diterjemahkan..:))

    Reply

  5. myfisol says on :

    err…buat aje apa yang dirasakan betul…and agree sometimes, it better to be left unspoken, and a picture tells a thousand words…and even ada sesetengah orang memang diberi keistemewaan untuk membaca riak wajah sesorang walaupun sesorang itu tidak berkata2..

    sori Sarah, sebenarnya bro tak faham apa yang cuba sarah sampaikan…and this comment boleh jadi dah tersasar..ee..lemah betullah nak memahami bahasa berbungga2 camni..

    Reply

  6. cikgu jawe says on :

    moga suatu hari nanti dia akan memahami sarah..

    ilmu insani takkan khatam walaupun kau berkawan dgn dia 100 tahun. kau boleh bina keserasian dgnnya, tapi bukan menjadikannya seperti yang kamu kehendaki.

    terimalah kekurangannya agar kau temui kesempurnaannya.

    maaf kalau tersasar..

    p/s: terimakasih sarah sajak yang sgt2 menyentuh jiwa. terharu membacanya.

    Reply

  7. Rynn Cowbra says on :

    sarahku.

    kenapakah dikau?

    sarah,kadang2 kita tak perlu berkata2.
    jangan sayang dimulut,jangan kasih dimulut.

    biarlah sayang dihati,kasih dihati.
    yang dizahirkan dgn perbuatan.

    kadang2 yang tak terucap itulah yang terbaik.

    Reply

  8. one says on :

    Salam,
    Erm..ok
    🙂

    Reply

  9. arsaili says on :

    ada situasi diam itu lebih baik…kalau tidak mampu menyatakan sesuatu melalui perkataan atau perbuatan..tulisan mungkin bisa membantu..sms, email?

    Reply

  10. fathiyyah says on :

    salam ks..
    akak,diri ni masih kekurangan keberanian utk menulis blog dlm english laaa..
    rasa english cm ok,tp still takde confidence..
    final exam bulan april,adoi..cuaknyaa.. takutnyaaa
    p.s: rasa terhantuk bila tak tahu keadaan malaysia skrg..baca blog akak br tahu..pasni nak bukak intenet,nak baca paper..hehe..thnks ks

    Reply

  11. fathiyyah says on :

    hmm final da nak dekat..takut!!cuak..huhu..mcm banyak je nk cover..
    ks,takutt laa

    Reply

  12. Muhammad Khairul says on :

    salam kak sarah

    adakah kak sarah berasa down, kerana satu2 peristiwa? bersabarlah kak sarah. hidup ini bagaikan roda, hidup di tengah kota. banyak dugaan… lalala

    hehe, kak sarah jgn la gundah-gulana. kerana orang yang comel tidak memerlukan perbuatan atau kata-kata. hanya muka comel yang bersinar cahaya keihklasan sahaja penyampai cerita. tau. huhh.

    Reply

  13. akak says on :

    Salam Sarah. Kenapa dengan Sarah hari ini. Bunyi macam orang down je hari ni. Sarah ade masalah ke? Maaf akak kurang faham apa yang Sarah nak sampaikan hari nie. Cuma apa yg akak baca hari nie … luahannya macam orang jauh hati je tak ceria macam selalu. Sorry kalau silap tafsir.

    Apa pun akak harap Sarah tetap tabah seperti selalu sebabnya akak tau adik akak nie bermotivasi orangnye. Okay Sarah..Smile!! 😀 A cheerful heart is good medicine..

    Reply

  14. akak says on :

    Sarah..tentang yang semalam tu..nak betulkan fakta sket..hehehe. Akak belum ade anak lg..anak kucing ade la..yang dah beranak pinak tu sepupu² akak je.. hehehe.

    Reply

  15. faisal says on :

    slm sarah..
    aah setuju..lelagi org yg malas nak cakpp cam sy ni cik sarah,hehee..:) suke org tengok apa yg sy buat dari asyik bercakap ttg tu tapi tak buat pape langsung..:P

    Reply

Leave a Reply