Setahun Di Sini

Assalamualaikum wbt

22 Jun. Genap setahun saya berpindah dari Pahang ke Putrajaya. Waktu itu saya masih belum habis berpantang. Tarikh itu juga betul-betul genap seminggu sebelum Ramadhan tahun lepas bermula.

Setahun berlalu, apa konklusinya?

Bermula dengan drama di hari pertama di Putrajaya, sudah pasti setahun ini penuh dengan ceritanya. Lebih banyak yang menyakitkan hati dan menjengkelkan perasaan. Memang banyak situasi yang menekan ketenangan. Selalu saja saya terapit antara dua kenyataan.

Itu sebabnya kenapa saya tidak pernah sukakan kehidupan di Putrajaya ini. Semuanya plastik dan sangat menjelekkan. Semakin tahu dan kenal akan realiti lakonan kehidupan. Nampak yang elok-elok di luaran, tapi hakikat sebenar semuanya kotor lagi memualkan.

Hari-hari saya menghitung hari kapankah akan tamat tempoh bersama JPA. Supaya boleh kembali menetap di tempat yang lebih kampung dan tenang. Dan orangnya tidak plastik dan bermuka-muka.

Saya benci Putrajaya.

KAHKAHKAH. Cliche sangat kau, Sarah. Ambik bantal pergi nangis dalam bilik sorang-sorang. Kbai!

Orang Putrajaya jangan marah, okay. Ini luahan hati sang gadis simplistik dari kampung yang sedang melayan durja hati tentang hakikat kehidupan yang ditempuhi sepanjang bermastautin di sini.

One Response to “Setahun Di Sini”

  1. nhhas says on :

    Why Doc why?
    KKM penuh keplastikan ke? u r in parcel E? rite?
    So far jabatan saya ok… Alhamdulillah.
    manusia2 “pelik” sikit sebanyak tu kadang ada juga.
    tapi saya take it as part of life lah.
    take it easy – dont be so stress.

    Jom teraweh sama kat masjid putra.

    Reply

Leave a Reply