18 Tahun Lalu

Assalamualaikum wbt

Sudah 1 Mei. Sudah tiga minggu blog tidak berjengah. Keadaan kesihatan tidak mengizinkan dan setiap hari sebaik pulang dari kerja, selesai saja solat Maghrib, saya sudah terlantar di atas katil. Saya tahu saya masih berhutang cerita yang satu itu. Tapi tunggu dululah, ya. Semuanya sudah siap ditulis cuma masih belum ada masa untuk sentuhan terkahir. Hehe.

Hari ini genap 18 tahun kisah saya mati hidup semula. Syukur Ya Allah. Pada hari ini saya masih dipanjangkan usia. Tiada lain yang selayaknya untuk saya ucapkan melainkan Alhamdulillah. 18 tahun lalu saya hanyalah seorang budak perempuan buruk yang berusaha untuk menyembuhkan kulit badannya yang terbakar. Dan pada hari ini, saya sedang oncall di hospital membantu seorang kanak-kanak yang berparut terbakar di pehanya kerana terkena air panas. Hidup ini memang seperti roda. Sebaik terpandangkan kesan melepuh kanak-kanak itu, hati saya sangat sebak dan saya hampir-hampir menangis teringatkan saya yang dulu.

*Tiba-tiba termenangis sewaktu menulis entri ini*

Baiklah. Hari ini sayaΒ berumur 18 tahun ye. Sweet 18 gitu~ :mrgreen:

Nota: Ok ok. Janji! Entri seterusnya nanti ialah entri yang tertangguh tu ye. ;-)

13 Responses to “18 Tahun Lalu”

  1. syazana says on :

    kakSarah yang cekal dan tabah! Baru je tahu kisah ni. Huhu
    InshaAllah , kecantikan tu subjektif kan. Even Allah tak pandang pun kita cantik ke tak , tapi yang Allah pandang Taqwa kita kan πŸ˜‰

    Take care kS ^_^

    huhu menanti kisah yg terhutang tu, semangat klik tadi. πŸ˜†

    Reply

  2. akak says on :

    Selamat ulangtahun lagi untuk Sarah yg comel !!..hihi.
    Moga cepatΒ² sihat ye Sarah. Jaga diri.. πŸ˜‰

    Reply

  3. Rohani Hashim says on :

    As salam, lama menunggu cerita Puan Dr Sarah yg lucu, sedih dan mcm lagi.
    Rindu nak baca cerita2 Sarah. Moga Sarah sihat sentiasa hendaknya dan jadi isteri, mungkin bakal ibu yg soleh @ mithali. Amin

    Reply

  4. Cidak says on :

    selamat ulangtahun ke-18.

    sebaya lah kita(bajet).

    moga dapat jadi doc yang kuat kak…

    Reply

  5. Adzrul Ariff Azlan says on :

    Uish..teringat time sy hanyut kat sungai masa skolah rendah. arus deras sngt. badan lebam and luka sb terlanggar2 batu2…nak bangun mmg x dapat sb x dpt lawan arus. nasib la ade one guy yg baik hati, dia ternampak sy terus terjun and kaut sy naik. huhuhuh. lepas tu mmg in shock la kejap tp otherwise healthy alhamdulillah.

    Reply

  6. mimmie says on :

    menangis tiap kali bc cerita kak sarah nie..huhuhuhu..
    lama tak jumpa kak sarah lepas walimah akak dulu…cepat2 pindah putrajaya yer… =))

    Reply

  7. samanosuke_04 says on :

    ??? betol ke umor 18 nie? haha, baru tau gak pasal accident kebakaran tue.. hehe, penulis blog nie bukan orang biasa rupenye.. hoho

    Reply

  8. sinar says on :

    Selamat ulangtahun kak sarah πŸ™‚ Sungguh Allah telah mencantikkan kak sarah dari pelbagai aspek πŸ™‚ Ada hikmah semuanya terjdi.

    Reply

  9. dila says on :

    kagum baca cerita kak sarah!
    insyaAllah ape je dugaaan besar Allah bg,mmg utk hamba2Nya yg mampu πŸ™‚
    terasa mcm nak sgt jmpe kak sarah st ari nanti πŸ™‚

    Reply

  10. Yasir Tamizi says on :

    Hidop semula πŸ˜‰

    Reply

  11. Nini Hartini says on :

    baru baca blog ni hari ni..baru nk mengenali. umur dr sarah brp sbnrnya?

    subhanallah…beruntungnya dpt merawat org lain pula kan? apa yg dr sarah alami dulu, kali ni dr membantu mereka..

    errr umur berapa eh?

    Reply

  12. ruff says on :

    haha, panjangnyer
    mmg xder kerja erk

    Reply

  13. Reen says on :

    panjang cerita dr sarah. baru khatam part dr je. hahaha next time saye sambung utk version thaariq pula πŸ™‚

    Reply

Leave a Reply